:: tanz taw followers lala ea = ) ::

Thursday, March 31, 2011

:: first time lala minum sarang burung ::



Assalamualaikum dan salam sejahtera semua..huhu..pada hari ini, tarikh 31. MaC 2011..lala ada kelas memandu yang kali ketiga, Cikgu wan amik lala dekat rumah dalam pukul 12.30...lala bangun dalam pukul 11.00 pagi..hahhaa...pagi la sangat kan?? haha.selepas bangun tido jew,kena la tolong mama sidai baju..haha..selepas tu,lala mandi laa..habis mandi pun sudah pukul 12.00 daa...tinggal 30 minit jew cikgu wan nak sampai rumah lala..apa lagi,lala cepat-cepat la amik nasi gn lauk ,cepat juga laa,,lala makan ..selalunya lala makan mesti dalam masa 45 minit..lama kan??  haha...dh2..cikgu wan sudah sampai, nak amik lala pergi tempat memandu laa..haha..pada pukul 1, lala sudah ada kt tempat memandu..lala cakap dengan cikgu wan,lala nk rest dulu,tengok orang memandu dulu...lepas tu, lala sudah rasa boring tengok orang memandu,,apa lagi, lala memandu la pulak..huuhuu...sudah lama lala xbawak kereta...dalam 1 minggu lebih juga laa...selamat xmacam kuda,,maksudnya lala memandu dengan sempurna laaa...huhu...lepas buat latihan parking, cikgu wan cakap jom buat latihan jalan raya,,jalan A..huhuu...banyaknya kena hafal..huhu..lepas tu, sudah sampai kt tempat memandu,lala rest dulu...penatnya tangan lala ni...haha.Cikgu wan tanya lala, x minum air kew??lala cakap laaa,lala lupa nak bawa duit laa..hehee...tiba2 cikgu wan bagi duit beli air..cikgu wan cakap beli air botol kecik tu...lala cakap wokey...beli 2 taw...dibawah ini la gambar minuman AIR SARANG BURUNG...fuhhh...first time laa..lala tengok minuman ni..hahaa...






Al-Tasnim Air Sarang Burung yang merupakan keluaran Bumiputera. Merupakan minuman harian yang berkhasiat tinggi dan bagus untuk kesihatan, rasa yang enak dan semestinya HALAL.
Sesuai dijadikan minuman harian untuk semua peringkat umur.

Khasiat Minuman Air Sarang Burung seperti dibawah ini ::


1-Memulihkan sistem pernafasan dan menguatkan paru-paru.
2-Melegakan penyakit berkaitan batuk & mengurangkan kahak.
3-Agen terbaik untuk pengidap astma/lelah bagi memulihkan 
sistem pernafasan dan menguatkan paru-paru.
4-Melancarkan sistem aliran darah.
5-Melegakan pernafasan.
6-Memperbetulkan sistem urat saraf.
7-Membantu memperkembangkan minda, IQ & EQ kanak-kanak.
8-Memperbaiki sistem buah pinggang.
9-Agen pemulihan hepatitis B.
10-Agen awet muda kerana kandugan collagen yang tinggi.
11-Meningkatkan daya metabolisme, memperbaiki kulit
 serta melambatkan proses penuaan.
12-Wanita hamil > mengurangi sakit pada pinggang, 
menguatkan paru-paru bayi dalam kandungan,
 membantu bayi menjadi lebih kuat, kulit yang cantik
 dan berseri, daya tahan penyakit yang tinggi serta 
menggalakkan perkembangan otak &  mempercepatkan proses 
penyembuhan setelah melahirkan.
13-Orang tua > menguatkan urat saraf dan tulang,
 serta meningkatkan daya tahan tubuh terhadap penyakit.
14-Perokok > mengurangkan kesan yang timbul dari 
nikotina untuk mencegah serangan paru-paru.
15-Mencantikkan kembali rambut supaya sihat & senang 
diurus serta melebatkan rambut.
16-Menyihatkan mata.
17-Agen pemutihan kulit menjadikan kulit kembali 
gebu dan putih berseri.
18-Mempercepatkan pemulihan bentuk badan serta memperbaiki 
tisu-tisu yang rosak.
19-Merangsang pertumbuhan dan perkembangan sel-sel,
 pembinaan tisu-tisu,mengawal sistem endokrin supaya
kulit menjadi lebih cantik kembali anjal dan 
mengurangkan kedutan.
20-Mengurangkan kanser payudara serta boleh 
menaikkan seri keanggunan setiap wanita.
21-Memulihkan saluran-saluran darah dan urat saraf di
 bahagian sulit lelaki agar mendapat kepuasan seksual
 yang maksimum.

Ramuan :Sarang burung, Getah anggur, gula batu perisa 
dan pengawet yang dibenarkan

Kandungan :
140ml
Harga :Sebotol = RM3.00 (Semenanjung)
                 = RM3.80 (Sabah & Sarawak)
Pesanan minimum :
6 botol = RM 18.00 (Semenanjung)
6 botol = RM 22.80 (Sabah & Sarawak)
*kos penghantaran RM6.00 (Semenanjung)
/RM9.00 (Sabah & Sarawak)
comment jangan xcomment ea ... =)

Wednesday, March 30, 2011

:: rambut adalah mahkota wanita ::


Assalamualaikum dan salam sejahtera semua, hehhee..topic hari ni " rambut adalah mahkota wanita" .berbagai cara dilakukan pada rambut kaum hawa tersebut agar tampak indah dan menjadi kebanggaan tersendiri bagi pemiliknya.hehe..bila lala sudah ada duit cikit pun mesti nak buat rambut...huhu,,lala selalu buat rambut rebonding jew..hehee,rambut adalah penting untuk lala..rambut kita cantik mesti la kita sendiri cantik juga..hahhaa...lawak la pulak ayat lala ni,,,haha..ni la gambar lala pada tahun 2008-2010..setakat ni jew yang lala buat rambut..



 Tahun 2008




Tahun 2009




Tahun 2010                                                                                                                                      
 


















comment jangan xcomment ea ... =)

Tuesday, March 29, 2011

:: lunch ooo lunch ::

 Assalamualaikum dan salam sejahtera semua!!! huuhu...lala harap kamu semua happy selalu dan senyum2 laa selalu taw...hari ni lala nak cerita cikit.,kFC ooo kFC ....errmm...ayam ooo ayam...kenapa la naik harga ea...?? lala just makan snack plate kfc tu pun harga dah naik gila tu...dalam RM 10.60 ..1 set jew..fuuhh...nasihat lala : buat sekarang ni xmau makan kFC dulu ea...tunggu harga makanan kFC turun..huhuhu...


comment jangan xcomment ea ... =)

Monday, March 28, 2011

:: Filem Sucker Punch ::




cast ::
Emily Browning as Babydoll
Abbie Cornish as Sweet Pea
Jena Malone as Rocket
Vanessa Hudgens as Blondie
Jamie Chung as Amber
Carla Gugino as Dr. Vera Gorski
Oscar Isaac as Blue Jones
Jon Hamm as High Roller / Doctor
Scott Glenn as Wise Man
Richard Cetrone as CJ
Gerard Plunkett as Stepfather
Malcolm Scott as The Cook
Ron Selmour as Danforth
Alan C. Peterson as Mayor

Directed by Zack Snyder



synopsis


Presenting animated shorts inspired by Zack Snyder's new film, Sucker Punch. Director Zack Snyder and animator Ben Hibon collaborated with Comflix Studios to further explore the fantasy worlds in the film. The animated shorts provide a distinct glimpse into those surreal places, allowing people to experience the worlds in a very unique way. "It made sense to me to not only approach the worlds from an original direction in terms of story and focus," says Snyder, "but also to really push the visual style in a different direction as well. Having seen his contribution to the latest Harry Potter film and looking at some of his other recent work, Ben's talent was obvious and his aesthetic felt like a perfect fit. His work is graphic and visually arresting." Hibon relished an opportunity to expand upon Snyder's unique vision. "Zack is one of the most exciting and original directors working in Hollywood today. Sucker Punch is nothing short of pure visual madness." DISTANT PLANET: In Sucker Punch, the girls find themselves on another planet battling a robot militia on a hijacked train. In "Distant Planet" events unfold from the perspective of the robot hijackers leading up to the girls' arrival. Sometimes those with less have more to fight for...




:: pendapat lala, cerita ini boleh tahan laa..best juga laa..hehe...cerita ini amat meriah sangat2.. huh..kalau xpercaya pergi la tengok sendiri ea hhuhuu ::
comment jangan xcomment ea ... =)

Saturday, March 26, 2011

:: Dove shampoo vS Ichikami shampoo ::

heLLo semua,,hehee...hari ini lala nak cerita kan pasal shampoo ..huuuhu..dahulu lala selalu menggunakan jenama DOVE .hehe..sekarang lala ingin cuba pakai shampoo dari jepun pulak..jenama Ichikami shampoo..lala suka try2 ni..hehee,,kalau lala nak basuh rambut mesti kena pakai shampoo laa..hahha..dengan conditioner untuk menlembutkan rambut lala laa...hehe..selamat shampoo Ichikami ni wangi ..hehe..harga pun boleh tahan laa...yang ni baru shampoo..RM  18.00, Conditioner pon harga RM 18.00..haha..semua sekali dalam jumlah RM 36.00..fuuhh...harap2 la shampoo ni wokey jew...hhuhu...

dahulu....




sekarang..
comment jangan xcomment ea ... =)

:: bruno mars just the way you are lyrics ::


Her eyes, her eyes
make the stars look like they're not shining
Her hair, her hair
falls perfectly without her trying
She's so beautiful
And I tell her everyday (yeahh)

I know, I know
When I compliment her she won't believe me
And it's so, it's so
Sad to think that she don't see what I see
But everytime she asks me "Do I look okay?"
I say

[Chorus:]
When I see your face
There's not a thing that I would change
'Cause you're amazing
Just the way you are
And when you smile
The whole world stops and stares for a while
'Cause girl you're amazing
Just the way you are

[Verse 2]
Her lips, her lips
I could kiss them all day if she'd let me
Her laugh, her laugh
she hates but I think it's so sexy
She's so beautiful
And I tell her everyday

Oh you know, you know, you know
I'd never ask you to change
If perfect's what you're searching for
Then just stay the same
So don't even bother asking if you look okay
'Cause you know I'll say

[Chorus:]
When I see your face
There's not a thing that I would change
'Cause you're amazing
Just the way you are
And when you smile
The whole world stops and stares for a while
'Cause girl you're amazing
Just the way you are

The way you are
The way you are
Girl you're amazing
Just the way you are

[Chorus:]
When I see your face
There's not a thing that I would change
Cause you're amazing
Just the way you are
And when you smile
The whole world stops and stares for awhile
Cause girl you're amazing
Just the way you are 

comment jangan xcomment ea ... =)

Friday, March 25, 2011

:: nyum3 ::

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua, hehee..hari ini lala dapat makan sedap taw..terima kasih mama dan ayah..hehe..dekat restoran zZ setulang..ala dekat bandar johor bahru la..hehe
hehe..lala minum air oren susu dalam RM 2, makanan pula mee rebus tulang dalam RM 7.50....nyum3 sedap taw..hehe.. harga pun boleh tahan laa...xpercaya?? apa lagi g la serang kedai tu laa..untuk cuba ea..heheehe




comment jangan xcomment ea ... =)

Wednesday, March 23, 2011

::"blackberry Curve 3G 9300" ::

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua, lala teringin sangat nak hpon ni... blackberry Curve 3G 9300..tapi bila la,lala boleh dapat kn?? lala nak keje,tapi kena selesaikan dulu masalah lala sekarang ni...tension pulak duduk dekat rumah ni..


<< blackberry Curve 3G 9300 >> new set + free gift

comment jangan xcomment ea ... =)

Tuesday, March 22, 2011

:: Apa khasiat Tomato ::




      Assalamualaikum dan salam sejahtera, hari ini lala ingin kongsi cerita "Apa khasiat TOMATO ".. Lala ingin cerita serba sedikit tentang sejarah TOMATO...hehee..TOMATO atau nama saintifiknyaIycopersicon esculetumsememangnya digemari ramai. Sama ada diratah begitu sahaja atau digandingkan dalam pelbagai jenis masakan, tomato menjanjikan keenakan tersendiri. Hidangan Mediterranean dan Asia Barat menjadikan tomato sebagai bahan asas yang paling kerap digunakan.




    Berasal dari keluarga Solanaceae, tomato kaya dengan zat besi, serat serta vitamin A dan C yang diperlukan untuk mengekalkan kecergasan badan.

Ia juga mengandungi fruktosa, glukosa, asid folik, potasium, kalsium dan mineral garam.
Malah kajian di Amerika Syarikat mendapati pigmen merah pada kulit tomato mengandungi lycopene yang dikatakan mampu mengurangkan risiko barah prostat di kalangan kaum lelaki.
Lycopene menawarkan khasiat antioksida semula jadi yang baik untuk kesihatan badan.
Khasiat tomato juga berkait rapat dengan kecantikan kulit. Sayuran ini dikatakan berkesan untuk mengecilkan liang roma, mengurangkan masalah jerawat dan merawat penyakit kulit. Elemen penyejuk juga mampu menyejukkan kulit yang kasar, astringen untuk menghapuskan minyak berlebihan, dan vitamin A dan C untuk mencerahkan kulit kusam dan mengembalikan keremajaan kulit.

Anda juga boleh cuba petua dan cara-cara penjagaan kulit menggunakan tomato.
Mengecilkan liang roma
Campurkan satu sudu jus tomato segar dengan dua hingga empat titik jus limau. Sapukan bahan tersebut menggunakan kapas pada kulit wajah dan urut perlahan-lahan. Biarkan selama 15 minit. Bilas dengan air suam untuk mengecilkan lagi liang roma, selepas itu sapukan pelembap muka.
Merawat jerawat
Hancurkan tomato segar dan sapu rata bahan tersebut pada kulit muka yang berjerawat. Biarkan sejam atau lebih sebelum dibilas dan dikeringkan. Buat setiap hari sehingga jerawat hilang.
Membersihkan kulit muka
Topeng muka menggunakan campuran tomato dan avokado amat sesuai untuk kulit kombinasi (berminyak, biasa dan kering) kerana ia menggabungkan astringen dan antiseptik yang boleh mengurangkan kandungan minyak serta noda hitam pada kulit.
Topeng penyegar muka ini kaya dengan vitamin A, C dan E - kesemuanya penting untuk kulit yang sihat. Untuk membuat topeng muka ini, hancurkan tomato dan avokado dalam mangkuk dan sapukan pada muka, bilas selepas 20 ke 30 minit.
Boleh juga sapukan campurkan jus tomato segar dengan jus timun pada kulit muka untuk mengawal minyak and jerawat.
Menyejukkan kulit yang rosak
Kisar sebiji tomato dan campurkan dua sudu yogurt. Sapu bahan tersebut pada kulit muka dan biarkan selama 20 minit. Bilas dengan air suam.
Gabungan tomato dan yogurt mampu menyejukkan kulit dan mengurangkan kesan kesakitan termasuk akibat selaran matahari dan kerengsaan kulit.
Ini kerana yogurt merangsang protein pada kulit dan menjadikannya lembut manakala tomato menyejuk dan meneutralkan permukaan kulit




Lala suka makan TOmato taw..hehe..makan bergitu jew boleh..amalkan selalu ea..


:: selamat mencuba ea :: =)
sihat selalu taw...


comment jangan xcomment ea ... =)