Posts

Showing posts from March, 2011

:: first time lala minum sarang burung ::

Image
Assalamualaikum dan salam sejahtera semua..huhu..pada hari ini, tarikh 31. MaC 2011..lala ada kelas memandu yang kali ketiga, Cikgu wan amik lala dekat rumah dalam pukul 12.30...lala bangun dalam pukul 11.00 pagi..hahhaa...pagi la sangat kan?? haha.selepas bangun tido jew,kena la tolong mama sidai baju..haha..selepas tu,lala mandi laa..habis mandi pun sudah pukul 12.00 daa...tinggal 30 minit jew cikgu wan nak sampai rumah lala..apa lagi,lala cepat-cepat la amik nasi gn lauk ,cepat juga laa,,lala makan ..selalunya lala makan mesti dalam masa 45 minit..lama kan??  haha...dh2..cikgu wan sudah sampai, nak amik lala pergi tempat memandu laa..haha..pada pukul 1, lala sudah ada kt tempat memandu..lala cakap dengan cikgu wan,lala nk rest dulu,tengok orang memandu dulu...lepas tu, lala sudah rasa boring tengok orang memandu,,apa lagi, lala memandu la pulak..huuhuu...sudah lama lala xbawak kereta...dalam 1 minggu lebih juga laa...selamat xmacam kuda,,maksudnya lala memandu dengan sempurna laaa.…

:: rambut adalah mahkota wanita ::

Image
Assalamualaikum dan salam sejahtera semua, hehhee..topic hari ni " rambut adalah mahkota wanita" .berbagai cara dilakukan pada rambut kaum hawa tersebut agar tampak indah dan menjadi kebanggaan tersendiri bagi pemiliknya.hehe..bila lala sudah ada duit cikit pun mesti nak buat rambut...huhu,,lala selalu buat rambut rebonding jew..hehee,rambut adalah penting untuk lala..rambut kita cantik mesti la kita sendiri cantik juga..hahhaa...lawak la pulak ayat lala ni,,,haha..ni la gambar lala pada tahun 2008-2010..setakat ni jew yang lala buat rambut..


 Tahun 2008




Tahun 2009



Tahun 2010

















comment jangan xcomment ea ... =)

:: lunch ooo lunch ::

Image
Assalamualaikum dan salam sejahtera semua!!! huuhu...lala harap kamu semua happy selalu dan senyum2 laa selalu taw...hari ni lala nak cerita cikit.,kFC ooo kFC ....errmm...ayam ooo ayam...kenapa la naik harga ea...?? lala just makan snack plate kfc tu pun harga dah naik gila tu...dalam RM 10.60 ..1 set jew..fuuhh...nasihat lala : buat sekarang ni xmau makan kFC dulu ea...tunggu harga makanan kFC turun..huhuhu...

comment jangan xcomment ea ... =)

:: Filem Sucker Punch ::

Image
cast :: Emily Browning as Babydoll
AbbieCornish as Sweet Pea
Jena Malone as Rocket
VanessaHudgens as Blondie

:: Dove shampoo vS Ichikami shampoo ::

Image
heLLo semua,,hehee...hari ini lala nak cerita kan pasal shampoo ..huuuhu..dahulu lala selalu menggunakan jenama DOVE .hehe..sekarang lala ingin cuba pakai shampoo dari jepun pulak..jenama Ichikami shampoo..lala suka try2 ni..hehee,,kalau lala nak basuh rambut mesti kena pakai shampoo laa..hahha..dengan conditioner untuk menlembutkan rambut lala laa...hehe..selamat shampoo Ichikami ni wangi ..hehe..harga pun boleh tahan laa...yang ni baru shampoo..RM  18.00, Conditioner pon harga RM 18.00..haha..semua sekali dalam jumlah RM 36.00..fuuhh...harap2 la shampoo ni wokey jew...hhuhu...
dahulu....



sekarang.. comment jangan xcomment ea ... =)

:: bruno mars just the way you are lyrics ::

Image
Her eyes, her eyes
make the stars look like they're not shining
Her hair, her hair
falls perfectly without her trying
She's so beautiful
And I tell her everyday (yeahh)

I know, I know
When I compliment her she won't believe me
And it's so, it's so
Sad to think that she don't see what I see
But everytime she asks me "Do I look okay?"
I say

[Chorus:]
When I see your face
There's not a thing that I would change
'Cause you're amazing
Just the way you are
And when you smile
The whole world stops and stares for a while
'Cause girl you're amazing
Just the way you are

[Verse 2]
Her lips, her lips
I could kiss them all day if she'd let me
Her laugh, her laugh
she hates but I think it's so sexy
She's so beautiful
And I tell her everyday

Oh you know, you know, you know
I'd never ask you to change
If perfect's what you're searching for
Then just stay the same
So don't even bother asking if you look okay
'Cause you know I'll say

[Chorus:]
When…

:: nyum3 ::

Image
Assalamualaikum dan salam sejahtera semua, hehee..hari ini lala dapat makan sedap taw..terima kasih mama dan ayah..hehe..dekat restoran zZ setulang..ala dekat bandar johor bahru la..hehe
hehe..lala minum air oren susu dalam RM 2, makanan pula mee rebus tulang dalam RM 7.50....nyum3 sedap taw..hehe.. harga pun boleh tahan laa...xpercaya?? apa lagi g la serang kedai tu laa..untuk cuba ea..heheehe




comment jangan xcomment ea ... =)

::"blackberry Curve 3G 9300" ::

Image
Assalamualaikum dan salam sejahtera semua, lala teringin sangat nak hpon ni... blackberry Curve 3G 9300..tapi bila la,lala boleh dapat kn?? lala nak keje,tapi kena selesaikan dulu masalah lala sekarang ni...tension pulak duduk dekat rumah ni..




comment jangan xcomment ea ... =)

:: Apa khasiat Tomato ::

Image
      Assalamualaikum dan salam sejahtera, hari ini lala ingin kongsi cerita "Apa khasiat TOMATO ".. Lala ingin cerita serba sedikit tentang sejarah TOMATO...hehee..TOMATO atau nama saintifiknyaIycopersicon esculetumsememangnya digemari ramai. Sama ada diratah begitu sahaja atau digandingkan dalam pelbagai jenis masakan, tomato menjanjikan keenakan tersendiri. Hidangan Mediterranean dan Asia Barat menjadikan tomato sebagai bahan asas yang paling kerap digunakan.



    Berasal dari keluarga Solanaceae, tomato kaya dengan zat besi, serat serta vitamin A dan C yang diperlukan untuk mengekalkan kecergasan badan.

Ia juga mengandungi fruktosa, glukosa, asid folik, potasium, kalsium dan mineral garam. Malah kajian di Amerika Syarikat mendapati pigmen merah pada kulit tomato mengandungi lycopene yang dikatakan mampu mengurangkan risiko barah prostat di kalangan kaum lelaki. Lycopene menawarkan khasiat antioksida semula jadi yang baik untuk kesihatan badan. Khasiat tomato juga berkait rapat…