:: tanz taw followers lala ea = ) ::

Saturday, December 25, 2010

::yummy-yummy::

::23 Disember 2010::


huhu..yummy2..bestnya dapat makan steam boat first time plak tu dapat makan,,heheh.sampai ke tempat tu kiteowg xtaw nk wt ape..hahah..kelakar la plak kn..orang kedai tu bgtaw keluarga aku macam mane nk guna..wat malu la pulak..hahaa....banyak sangat kiteowg  amik bahan-bahan makanan ...huhu...1 kepala makan dalam RM 18 ..huh..makan sampai termuntah la ea..dapat ice cream plak tu...best laa...yummy3...huhu..tanz ayah n mama hehe...i love u all my family...huhu... so cweet...sempena adq moc dapat result PMR huhu,,congratz taw adq moc telah mendapat 5A 4B,,, good gurl...

Tuesday, December 21, 2010

:: errmm, tiada selera makan laa macam mana ea?::

errmm..aku dah xtaw macam mana nak menaikkan berat badan aku...kusut nya kepala aku ni....dah macam makan tapi tetap sama jew.....errm..mood pun kadang-kadang pelik ...cepat penat,xdew selera makan.,,aku makan selalu xpenah nak abes makan laa...ermm..risaw nya aku..ermm...aku harap sangat la macam dlu..amin....aku nak sihat tp xmau gemok..hahaha,,macam mana ea?? =(

Monday, December 20, 2010

::18.disember 2010::




hehee,..waktu kuar dgn adiq montel huhu ..kt cs jew...kt jb looorrr...huuuu...lala nak sangat mickey mouse sampai amik gambar kat dalam kedai je...huhu..selamat toke tu xnampak lala amik gmbar..huhu...comey kn mickey mouse.....nak sangat taw,,,minat mickey mouse dengan upin ipin comey..heehee...



                                                



hahaha...cerita ni memang la sengal giler laa...lawak bodoh....tapi best laaa..hahaa...rupa2nye kak limah tu orang giler jew,,,bukan hantu pun..huhuu,,,best laa..






Friday, December 10, 2010

::rindunya sama UNISEL::

Diploma in Library Science (c5)
3/5/2008-21/10/2010


Pintu utama UNISEL ku...hohoo..rindu.....


Hostel ku..huuuhuu...rindu sangat 


Rindu sangat kt library ku...kelas ku,tempat study ku,tempat lepak dan lain-lain laa...huhuuu




kalau waktu rest saya pergi ke masjid..sebelom kelas sterusnya..heheh...biasa la ea..bahagian perempuan ada aircon lagi tu...huuu..best laa.. =)

Saturday, December 4, 2010

::Its my family forever::


Assalamualaikum..ni la family ku yang amat ku cintai sampai bila2,,saya gembira berada dbumi ini yang amat indah n harmoni,,terima kasih ayah & mama dberi ku peluang tengok bumi yang nyata..ayah  n mama mmg funny,masing2 mempunyai karakter tersendiri ..macam ayah memang garang sangat2 taw..huhu....kalau saya nak kuar mesti tunggu ayah xdew kt uma...hahaa..NAKAL kn saya??.but ayah ku memang paling yang terbaek laa..huhuu..ayah ku sangat2 bz taw..xboleh duduk  diam kt rumah..ada jew keje yang nak dibuatnya..hehe..macam mama plak..mama memang kelaka laa dengan kiteowg..hehehe..mama dh macam remaja daa..memang best dapat mama..hehee.mama pun masuk air jugak taw..huhu..mama suke kacaw kiteowg adik bradik macam nak gadoh pun ada laa..biasa la gurawan itu...kalau dingatkn balik memang kelaka..hehehe...n mama suke mbebel taw..biasa la anak2 dia memang degil ..hehee..kakak plak ...ermm...memang garang gila taw...kedekut pun kuat sangat2...but kadang2 wokey cikit eaa....hehe..but kami still epy dengan family ni...huu,,,,abg kita plak...ermmm...dia selalu xdew mood..selalu nak marah jew..kalau bguraw tu lain cikit nanti mesti nak gadoh jeww..hehehe..dah macam kanak2 la plak kan...huuhu...kalau dia tengah xdew mood jangan la tegur ea...nanti abes la rumah ni...hahaha..jangan marah ea un...hehee..saya kt dalam gmbr tu yg pakai tudung biru tu..huhu....biasa la hari raya..kena la pakai tudung..hukhuk..lain x saya pakai tdung??? heheh....saya mgaku ..saya memang suka wt lawak sengal dengan family..hehee..adik plak...ermm...adik ku memang kuat makan hehee...jangan marah ea adik moc..huhu...family paggil saya "LALA" hehehe...but bukan makanan ea..hehhee...sayang sangat2 taw....mmuuuaaahh...lala akan wt family bangga dengan lala pada sesuatu hari nanti...AMIN...  

Friday, November 26, 2010

::aPakah itu buku Log??::

Dalam dunia kepengakapan, sesebuah laporan kemajuan, pencapaian dan aktiviti bertulis atau dicatatkan oleh seseorang Pengakap yang mengambil sesuatu ujian lencana atau anugerah adalah dipanggil sebagai ‘Buku Log’.

Buku Log seharusnya mengandungi catatan rekod yang diharapkan boleh dijadikanpanduan, laporan dan juga pengesahan terhadap penglibatan seseorang Pengakap itu.Ianya juga boleh merupakan rakaman peristiwa yang berlaku dan catatan harian bagisesuatu aktiviti Pengakap.

Sehubungan itu, seseorang pencatat buku log haruslah mengasah kemahiran meneliti dan menghalusi pemahaman terhadap persekitarannya serta mampu pula menzahirkannya dalam bentuk penulisan, lakaran mahupun bantuan visual ataupun grafik.
Di dalam buku log ahli Pengakap, Pemimpin juga boleh mencatat komen terhadap
penulisan serta memberikan pengesahan terhadap ujian yang diambil oleh ahli Pengakaptersebut.

NOTA:
Semasa Ujian Pentarafan Pengakap Raja, buku log peserta akan diperiksa oleh
Lembaga Pentaraf Pengakap Raja Negeri untuk melihat sejarah serta penglibatan
peserta dalam Kepengakapan secara keseluruhan. Jadi, pemeriksa akan mengharapkan
yang peserta akan melampirkan atau melekatkan salinan sijil-sijil kelulusan bagi
lencana dan ujian terbabit di dalam buku log mereka.

Setakat ini, tiada had piawai bagi jumlah mukasurat sesebuah buku log. Namun
berdasarkan pengalaman, buku log yang baik hendaklah mempunyai sekitar 200 – 300
helaian dan sebaiknya yang berkulit tebal agar ianya boleh disimpan dengan baik pada satu jangka masa yang lama.

Satu persoalan yang sering ditimbulkan oleh Pemimpin Pengakap kepada saya ialah
‘Berapa banyak Buku Log harus disediakan oleh setiap Pengakap yang ingin mengambil ujian tertentu?’

Saya masih ingat sewaktu saya menjadi ahli Pengakap Kanak-kanak dahulu, saya
menyimpan semua rekod dan nota Pengakap saya di dalam SATU buku log bersaiz 21 cm X 17 cm dengan ketebalan 600 mukasurat. Dan buku tersebut juga saya gunakan
sepanjang tempoh saya menyertai Pengakap Kanak-kanak sehingga saya menamatkan persekolahan rendah saya. Maksudnya, kesemua catatan, nota dan pengesahan Pemimpin kami terhadap Ujian Lencana Keahlian hingga Lencana Keris Emas saya catatkan dalam satu buku. Itu merupakan kelaziman di kalangan Pengakap pada masa tersebut.

Namun begitu, bukan senang untuk menjaga sebuah buku untuk satu tempoh yang lama.


Thursday, November 25, 2010

::aRe yOu In LovE rIghT noW???::


Jiwa SedikIt kacaU paDa miNggu INi...banYak TuntUtan keRja dan TanggUngjawab haRus diLaksanakaN..waLauPun dihaTi Ini ada Luka yaNg saNGat daLam tp semUanya haRUs diLaksaNakan...eNtri iNi hanyA bErbiCaRa mEngeNai pEraSaaN....bErdaSarkan PenGaLamanTERINDAH SenDiri Yang MUngkIn hanYa tinGGaL kenaNgaN....taBahkanLah haTi iNI UNtuk menEruskan PerjuaNGan di PentaS lakonaN yang HanYa diPiNjamkan UNtuk seMenTaRa...


IniLah 12 Cara UntuK meNgetahUi baHawa kaMu menciNtai SeSeoraNg.....


12:
KamU beRcakaP deNgan Dia HinGGa LewaT malaM daN BiLa kaMU tiDuR, KamU masIh TERINGAT paDanya.


11:
KamU BerJalan DengaN PERLAHAN SeKaLi BiLa bERsaMa DEngaNnya.


10:
KamU Rasa SerBa taK keNa BiLa BerjaUhan DenGanNya.


9:
KamU aKan TerseNyum BiLa kaMu MenDengaR suaRanYa.


8:
BiLa kaMu mEmanDangnyA, kaMu tiDak NamPak Orang LaiN di SeKeLiLing...kaMu hanYa naMpak dia... :)


6:
Dia adaLah SegaLanya YanG kaMu IngIn FikiRkaN.


5:
kaMu PerasaN kaMU sEntiaSa SenyUm aPabiLa kaMu meMandaNgnya.


4:
kaMu aKan mElaKuKaN aPa saHaJa UntuK memBOlehKan kaMu BerJUmpa DEngaNnya.


3:
sEmaSa kaMu sEdanG mEmbaCa eNtri Ini, daLam FikIran KamU TerBayanG waJah diA saHaJa.. :)


2:
kaMu bEgiTu aSyiK memikiRkan tEntanG DiRinya SehinGga kaMu TidaK peRasaN baHawa NombOr 7 HiLang/ TiaDa....


1:
kaMu aKan ScRoLL KeaTas UntUK memaStiKan aDalaH beTuL Tiada nOmBor 7..dan kaMu aKan TeRgeLak senDiRi...
"iT taKes a miNutE tO haVe a CrusH on SomEone, an HouR tO likE someOne, anD a Day To LovE someOne...bUt It taKes a LifeTimE tO fOrgeT someOne..."

Penghargaan Dari Seorang Sahabat



Saya tiada kata membaca tulisan beliau.

Menerima sebuah penghargaan dari seorang sahabat, saya hilang kata. Saya tiada kata ajaib selain kalimah terima kasih buat beliau.

Ya. Entah siapalah saya, di sisi Allah di saat-saat manusia memuja memuji. Itulah azimat dari isteri yang turut berkongsi cinta dalam hati saya. Buat mengingatkan diri yang adakalanya terleka terbang tinggi.

Terima kasih, sahabatku - al-Akh Syafiq Zulakifli atas penghargaan itu. Semoga dirimu juga jadi permata ummah.